Τι σημαίνει loyalty

Είναι γνωστό πως κοστίζει πολύ περισσότερο  να αποκτήσεις καινούργιους πελάτες από το να διατηρήσεις τους ήδη υπάρχοντες. Και αυτό γιατί κάποιος που έχει ήδη αγοράσει από σένα ένα προϊόν η μια υπηρεσία, γνωρίζει την ποιότητά των προϊόντων σου, την εξυπηρέτηση σου, και πολλές φορές και εσένα προσωπικά.


Οπότε θα πρέπει να κάνεις κινήσεις marketing έτσι ώστε να διατηρήσεις αυτό το πελατολόγιο. Αυτό ονομάζετε retention marketing. Μια από αυτές τις κινήσεις μπορεί να είναι η ανταμοιβή για κάποιον που αγοράζει συχνά ή ξοδεύει πολλά. Αυτό ονομάζεται και πρόγραμμα loyalty

Όλοι έχουμε δει προγράμματα loyalty, από μεγάλα σουπερ μαρκετ κυρίως, που ανάλογα το ποσό που ξοδεύεις σου δίνουν κάποιους πόντους. Ανάλογα τους πόντους παίρνεις κάποια ανταμοιβή. Αυτή μπορεί να είναι μια έκπτωση ή ένα δώρο.

Μπορώ να τρέξω εγώ ένα πρόγραμμα loyalty στους πελάτες μου;

Μια κλασσική δικαιολογία που ακούω από επιχειρηματίες είναι ότι εμείς δεν είμαστε σουπερμαρκετ  ή πως αυτό δεν κάνει για την δική μου επιχείρηση. Η απάντηση που δίνω πάντα είναι πως αν σκεφτείς ότι το κάνουν τα supermarket που δεν είναι τόσο δύσκολο να ξαναφέρουν τον πελάτη στα καταστήματα τους, δεν καταλαβαίνω τον λόγο να μην το κάνεις και εσύ.

softone loyalty
Οποτέ συνήθως το επόμενο που ρωτάνε είναι πως θα το κάνω αυτό; Πλέον υπάρχουν εργαλεία που μπορείς να το κάνεις πολύ ευκολά. Τα ταμειακά συστήματα της RBS υποστηρίζουν σύστημα διαχείρισης πελάτων και πόντων στο βασικό τους μενού. Όλα τα σύγχρονα ERP διαθέτουν extra modules για προγράμματα loyalty

 

 

 

 

Πως μπορώ να το κάνω;

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις είναι απλά. Πρώτα αποφάσισε πως θα κερδίζει ο πελάτης πόντους. Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Αναλόγως το ποσό ή αναλόγως το προϊόν. Δηλαδή μπορείς να πεις πως για κάθε 20€ που ξοδεύεις στο κατάστημα θα κερδίζεις 1 πόντο. Και στην επόμενη περίπτωση μπορείς να πεις πως πχ τα καλοκαιρινά πουκάμισα έχουν 3 πόντους ενώ τα υφασμάτινα παντελόνια 1.

Το επόμενο βήμα είναι τι θα κερδίζει ο πελάτης με αυτούς τους πόντους. Και εδώ υπάρχουν επιλογές. Θα μπορεί να κερδίζει μια γενική έκπτωση, ή μια έκπτωση σε συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες, ή τέλος κάποιο συγκεκριμένο δώρο. Καλό θα ήταν να έχεις ορίσει και συγκεκριμένη χρονική διάρκεια για κάθε ενέργεια και να την ανανεώνεις έτσι ώστε ο πελάτης να επιστρέφει συντομότερα αλλά και να έχει και διαφορετικά κίνητρα κάθε φορά.

Στα δύο προηγούμενα βήματα η απόφαση θα πρέπει να παρθεί με γνώμονα  το κέρδος που έχεις ανά πελάτη και πόσο σου κοστίζει η απόκτηση του.

Τελευταίο και ίσως σημαντικότερο βήμα είναι η προβολή αυτής την ενέργειας. Μπορείς να βάλεις δίπλα στο ταμείο σου μια επιγραφή που θα εξηγεί τους όρους και τα οφέλη που έχει ο πελάτης. Μπορείς επίσης να βγάλεις και μια κάρτα με έναν μοναδικό κωδικό, που θα δίνεις για να κάνεις την όλη διαδικασία για σένα και για τον πελάτη σου πολύ πιο εύκολη.

Δώσε κίνητρα στους πελάτες σου να επιστρέφουν.

Η διατήρηση το πελατολογίου είναι ίσως η πιο απαραίτητη κίνηση μάρκετινγκ που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση. Ένα σωστά δομημένο πρόγραμμα πόντων είναι ένα πολύ καλό κίνητρο για τον πελάτη να επιστρέψει στην επιχείρηση σου.

Πες μας ότι  απορίες για το πώς μπορείς να στήσεις ένα πρόγραμμα loyalty στα σχόλια από κάτω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *